Gezonde thee voor een goede weerstand

Gezonde thee voor een goede weerstand

Gezonde thee voor een goede weerstand. Laten we voorop stellen dat je niet alle door thee te drinken een betere weerstand kunt krijgen.

En ook niet met alleen maar met een gezonde leefstijl. Daardoor kun je verkoudheid of een griepje buiten de deur houden.

Belangrijk zijn genoeg slapen, regelmatig bewegen, en gezond eten en drinken. Daardoor verlaag je de kans dat je lichaam ziek wordt. Maar, nog maar eens voor de duidelijk een extra keer vermelden, dit alles kan een ziekte nooit met 100% zekerheid tegen houden.

Een gezonde leefstijl kan er wel voor zorgen dat je minder vatbaar bent, en dat als je toch ziek wordt, de ziekte minder hard kan toeslaan. Althans dat is van toepassing bij een verkoudheid of een griepje.

Thee als hulpmiddel

Sommige kruiden en specerijen hebben een antioxidante werking, en bevatten dus stoffen om ons lichaam te helpen ons tegen verkoudheid of een griepje beter te kunnen beschermen.

Dat zijn onder andere munt, gember, en kurkuma. Daarnaast zweren sommige mensen ook bij een kamillethee.

Hieronder een klein overzicht van gezonde theesoorten.

Kamillethee

Kamillethee is misschien wel de bekendste gezond thee, en veel mensen drinken regelmatig een kopje van deze thee.

Bij voorkeur kun je deze thee ’s avonds drinken, want kamillethee heeft een rustgevende werking. Daardoor zul je makkelijker inslapen.

Daarnaast werkt deze thee ook bij migraine, een soort hoofdpijn waar een groot deel van de bevolking last van heeft, maar ook bij menstruatiekramp.

Gemberthee

Gemberthee kan behulpzaam zijn bij diverse kwaaltjes of pijntjes.

Je kunt er helemaal van tot rust komen, maar het kalmeert ook onrustige spieren. Gemberthee helpt ook bij hoofd- en spierpijn, en kan het immuunsysteem versterken. Gemberthee kan dus ook helpen bij verkoudheid of een griepje.

Deze thee heeft bovendien een kalmerende werking voor de maag, en kan misselijkheid tegen gaan.

Ook bevat gember diverse vitaminen en mineralen die onder andere de bloedcirculatie kunnen helpen.

Voor diegene die wat pongjes kwijt wil, verhoogt deze thee de spijsvertering en verhoogt het de metabolisme.

En, het helpt ook nog eens voor een frisse admen.

Zwarte thee

Zwarte thee is eigenlijk een verzamelnaam voor diverse donkere theesoorten. Earl grey en English Breakfast zijn daar bekende voorbeelden van.

Er zit meer cafeïne in, verhoogt de bloedtoevoer, en daardoor kan het helpen bij concentratieproblemen.

Bovendien bevat het zogenoemde flavonoïden, en die helpen je lichaam tegen schadelijke stoffen.

Zwarte thee is een goed alternatief voor koffie, want het bevat ongeveer 30 tot 40 milligram cafeïne per kopje. Terwijl koffie als snel 40 tot 100 milligram cafeïne bevat. Zwarte thee is dus veel vriendelijker voor je lichaam dan koffie.

Witte thee

Witte thee bevat daarentegen nagenoeg geen cafeïne, maar bevat wel veel antioxidanten. Die helpen je lichaam tegen ontstekingen en versterken het immuunsysteem.

Witte thee is goed voor de botten, en kan helpen om afvallen ietwat makkelijker te maken.

Groene thee

Groene thee is één van de meeste gezonde theesoorten. Het heeft bijvoorbeeld ontstekingsremmende eigenschappen.

Het helpt het lichaam bij de bestrijding van virussen en bacteriën.

Het heeft bovendien veel antioxidanten en helpt bij stress en vermoeidheid.

Net als witte thee, maakt groene thee het afvallen wat makkelijker.

Gezonde thee